måndag 2 juni 2008

NkB, jobb, paprikor :D

I onsdags gjorde jag det allra sista (förhoppningsvis...) på naturkunskapen, provet. Det gick ganska bra tror jag men jag känner mig inte så säker i alla fall.
När jag var i Skövde och gick lite på stan innan jag skulle upp till provlokalen så ringde trafikskolan och frågade om jag kunde ha körlektion på torsdagen istället för fredagen.. det gick bra, så det blev i torsdags jag hade lektionen. Jag var otroligt nervös innan, men sen när jag kom igång så blev det bättre. Läraren förklarade saker lite bättre än vad min handledare har gjort förut, så det kändes som att jag körde säkrare än förut. Fast det kan ju också bero på att det är dubbelkommande i körskolans bilar..

I fredags fick jag äntligen mitt schema inför sommarjobbet. Det blir ett antal dagar jag jobbar.. men det blir nog bra att jag kommer igång. Efter jag hade träffat chefen så tog jag en sväng förbi musikskolan och tänkte hälsa på mina gamla lärare. Det var bara en där när jag kom in.. men sen träffade jag ensembleläraren när jag gick ut. Det var kul att se honom igen, det var ju två år sen sist. Vi småpratade lite och bestämde att jag skulle komma förbi igen den här veckan när det finns fler lärare på skolan. Men det får bli på torsdag för idag, imorgon och på onsdag ska jag jobba. Eller rättare sagt, gå bredvid för att försöka få in rutinerna. Så, jag börjar bli lite smått nervös inför det.

Igår kväll åkte jag och pappa ut för att övningsköra igen. Det gick mycket bättre än när jag har kört tidigare med honom. Det gav nog mycket med körlektionen tror jag. Pappa tyckte det gick så bra att jag skulle köra hem också. Vi kom överens om att pappa körde halva vägen och jag sista biten hem. Det var lite läskigt och det blev en väldigt sné parkering men bilen var hel och pappa o jag var hela iaf :D

Nu ska jag antingen ut i solen eller läsa lite i körkortsboken...
Förresten, årets första dopp igår :) ganska kallt i vattnet.. men svalkande.


Såhär stora har mina paprikor blivit nu! Och det är jättemånga blommor på dem också, så fler paprikor blir det...
Mammas fina afrikanska lilja blommar för fullt. Det finns två till som det är knoppar på.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Här händer det grejer!! Både med paprikorna, jobb och badningssaker!! Nu ska jag på en tripp till Höör som jah aldrig varit i, det ska bli spännande!! Vi ska sammanställa grupparbetet!

Sessan sa...

Tufft Ulli! Det tuffar ju på, spännande att höra om hur det gått för dig på jobbet : )

Vilka magnifika paprikor : D

Ulrica sa...

Vill du ha en paprikaplanta så säg bara till. Det finns 6 st... och balkongen ser ut som en djungel..