tisdag 27 maj 2008

Helgen

Så, det blev en ganska spontan resa till huvudstaden i helgen.. men det var kul att träffa Jo. igen!
Jag kom väl fram till mer eller mindre att jag inte klarar av ledargrejen än, jag har en del saker att ta itu med själv först innan jag kan försöka vägleda andra.
Tågresorna fram och tillbaka var ganska intressanta, särskilt på vägen upp. Det satt en cool kille snett mitt emot mig... han satt och nynnade hela tiden, och då menar jag hela tiden! Men det var inte störande som tur var.
På hemresan var jag omringad av businessmän i kostymer... lite svårt att ta sig förbi när man har fönsterplats.

Men men, det var skönt att komma hem och sova i min säng... idag har jag pluggat en del naturkunskap. Jag kände att det började bli tråkigt att läsa.. kändes som en så där halvdålig bok som man tvingar sig att läsa för fjärde gången. Man vet redan allting.. Fast nu kanske jag inte ska ta i för mycket, vi får se hur det känns imorgon när jag får provet.
Det blev en del solande också på balkongen.. härligt...

Senare var det teorilektion! Det var den som jag vill ha som körlärare som hade lektionen.. Jag stannade kvar efter och pratade med läraren och bokade körlektion också.
Så min allra första körlektion (som är en dubbellektion 70-80 minuter...) ska jag ha på fredag! Spännande!!

Nej, nu är det dags att få lite sömn så jag orkar plugga in i det sista imorgon...
Godnatt!

Förresten, måste skriva ett grattis till min favoritsvåger på födelsedagen, snart försvinner 2:an..... :D

4 kommentarer:

Mattias Hermansson sa...

Ah, jag tror du hade klarat det fint, men jag förstår ditt beslut, jag har heller aldrig velat vara ledare p.g.a. att jag känner att det inte riktigt passar mig, men jag är helt säker på att jag skulle "klara av det". Lycka till med körningen! Jag saknar nästan mina körlektioner.. Hade en väldigt rolig lärare.. :)

Ulrica sa...

Jaså, jag visste inte att du hade tagit några körlektioner.. varför slutade du?

Mattias Hermansson sa...

Började jobba, orkade inte arrangera:-P

Anonym sa...

Hej!

Tack för födelsedagshälsningen!!

Kram
Svågern som snart förlorar 2:an. =D