onsdag 11 juni 2008

Körlektioner

I måndags hade jag min andra dubbla körlektion. Jag fick starta i backe.. det hade jag redan tränat på med pappa så jag klarade det finfint med läraren! Sedan skulle jag köra på ett område där det var högerregeln som gällde.. det var inte så krångligt. Men det som är krångligt är växlingen mellan 2:an och 3:an.... Sen tyckte läraren att det hade gått så bra att jag fick köra tillbaka till trafikskolan (genom stan...), jag behövde inte om jag inte ville men det är klart att jag vill testa. Det är väl bättre att testa när det finns dubelkommande på bilen. Så.. det första som jag möttes av var en rondell.. har aldrig kört i en sådan förut. bara det var läskigt. Men sedan var det trafikljus, MEN de blinkade gult! hjälp!! men det gick bra där också. nästa trafikljus blinkade också gult och så stod det en med flagga där och vinkade.. det gick bra också.. jag klarade hela vägen till skolan. Läraren var imponerad över att jag vågade köra genom stan.

På kvällen åkte pappa och jag ut och körde. Vi körde på samma område som jag hade kört med läraren, sen fick jag köra hela vägen hem. Det var mycket mindre bilar ute då så det var bra. Jag fick t.o.m. växla upp till 4:an för pappa.....

Nästa lektion är på måndag igen..

1 kommentar:

Sessan sa...

Bra jobbat Ulli!
Körkort kommer du att fixa galant tror jag!!

Kram/Syster Yster