måndag 10 mars 2008

Blandat....

Helgen var inte särskilt rolig, gick runt och deppade pga. att jag körde på provet.. funderade också på om jag skulle ge upp eller om jag skulle fortsätta och kämpa.
Tur att jag inte gav upp och skrev ut mig från kursen, fick ett svar från läraren att jag inte behöver göra omprov om jag klarar de andra delmomenten! Så det känns underbart. Nu fick jag lust att plugga igen!

Imorse, eller rättare sagt i förmiddags så bakade jag "fiberrika hurtbullar", ja det är så de heter. Det är små morotsbullar med solrosfrön och linfrön. Jättesmaskiga! Godast när de är lite ljumma och så har man på smör och ost så att det smälter lite.... mmm.
Jag kom på att de bröden känns lite påskiga.. de är lite gulaktiga. Började fundera lite på att göra morotskaka till påsk också. Den är ju en favorit!

Ringde till körskolan idag, kanske 10 gånger. Inget svar och det stod dessutom på deras hemsida att de hade telefontid just den tiden jag ringde. Skulle anmäla mig och pappa till sån där introduktionskurs för att få övningsköra som man måste ha gått för att få övningsköra hemma nuförtiden. Men den är ju bara på 3 timmar en gång så det går ju snabbt, smärtfritt..
Jag får väl försöka imorgon igen, om de inte svarar då så får jag väl ta mig in till stan och gå in dit istället.
Allt för idag!

3 kommentarer:

Mattias Hermansson sa...

Äh, bil är överskattat!

Sessan sa...

Hejsan!
Vad skönt att du kanske slipper att göra om provet, öh Ulli kämpa på vettja!
Syns snart!
Ska nog ut och snatta äppelkvistar nu ; )
Kram/Systern som ser fram emot mortotskaka

Anonym sa...

Hurtbullarna vill jag väldigt gärna smaka!! Det kommer att bli kalas gott tror jag!! Mohahaha!!
//carson