lördag 15 mars 2008

Jag fick ett samtal i torsdags från ett äldreboende i Lidköping. De ville träffa mig och prata lite, så jag ska åka dit på tisdag! Det är väl bara en vanlig intervju, men hon som ringde lät väldigt.. ja jag vet inte! Vi får helt enkelt se vad som sägs på tisdag.

Jag och Herr von H har mer eller mindre kommit överens om att plugga tillsammans på onsdagar. Då läser jag veckans ca tjugo sidor och svarar på inlämningsfrågorna som jag sedan skickar in. Nu har den roligaste och intressantaste delen börjat, om människokroppen! Veckans ämne handlade om blodet och hjärtat! Det var hur intressant som helst. Visste ni förresten att det dunkande som man hör är själva klaffarna i hjärtat som öppnas och stängs. På sätt och vis kan man säga att det är hjärtat som låter, fast om man ska vara precis så är det ju klaffarna.
Idag var det lektionsdags i Skövde. Det blev inte mycket sömn inatt men jag klarade av dagen..
Vi gick igenom lite om växt- och djurceller. Vi fick labba lite, kolla på rödlök i mikroskop och göra lite experiment. Sedan så skulle vi mäta varandras blodtryck på det gamla sättet. Det gick inte alls bra, vi hörde ingenting i stetoskopet! Så vi gav upp.. Men vi skulle också testa vår andningskapacitet, jag hade bättre än vad jag trodde. 3 liter!

Ikväll blir det tacos med mor o far och så kommer Herr von H också. Sedan vankas det melodifestival... jag har ingen favorit, förutom Björn Gustafsson :)

Till veckan ska jag försöka komma iväg till gymmet, jag har ju trots allt 6 ggr kvar på mitt tio-kort som jag köpte för ett och ett halv år sedan!
En annan sak som jag ska göra i veckan är att planera lite påskamat... jag har redan några idéer!

Nej, nu kommer Herr von H hit om en halvtimme! Ska försöka plocka i ordning lite i mitt rum innan...
Ha det bra och må bäste artist vinna ikväll!

1 kommentar:

Sessan sa...

Go "kropp och knopp"!
Jag har också lite påskmatsidéer, Carson har mest gas...
Kram säger vi skåningar ; )