söndag 24 februari 2008

Sammanfattning!

Så, jag ska försöka att sammanfatta de senaste veckorna.
Jag flyttade till Uppsala för 3 veckor sedan, jag kände nästan på en gång att det inte kändes bra.
Så när pappa skulle åka hem och det var meningen att jag skulle stanna kvar där så ville jag inte. Jag ville följa med honom hem igen. Men jag stannade kvar..
Det var inga bra dagar där.... Det berodde inte på själva Uppsala utan det handlade om mig. Att det inte var rätt för mig just nu.
Så jag åkte hem efter 4 dagar för att "fundera på om jag skulle gå kvar där eller inte". Men jag hade redan bestämt mig.
På sätt och vis var det väl bra att jag åkte dit, det har fått mig att vilja ta tag i saker.
Jag har anmält mig till Naturkunskap B på komvux. Jag vet inte riktigt vad jag har för framtidsplaner med det, men jag har någonting att göra som kan löna sig inför framtida studier på högskolan i alla fall.
Jag har också smått kommit igång med körkortet. Jag har suttit vid datorn och läst lite teori.
Just nu funderar jag på om jag ska ta mig in till stan imorgon och skriva in mig på körskolan.

Men det känns som att jag måste göra MINA saker i MIN takt. Det går för fort och jag hinner inte tänka igenom det ordentligt känns det som. Jag hinner inte tänka på om det är verkligen "jag". Jag ser bara en bild framför mig men reflekterar inte över om det är jag som står där.
Fast det kan vara bra att utmana sig själv till en viss gräns. Som med körkortet, det känns ganska läskigt faktiskt, men det ska bli så otroligt skönt sen när jag väl har det och slipper be mina föräldrar om skjuts.

Så det får bli allt för den här gången, ska läsa lite och sedan sova. Om jag vaknar inatt så kanske jag går upp o kollar på oscarsgalan på 9:an :)
Godnatt!
//Ullis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du är min idol! Puss på kinden!

Ulrica sa...

Haha tack så mycket Herr von H :P

Anonym sa...

Hej Ulli.

Skönt att höra att du är på G - du fixar det!

Kör hårt med körskolestudier =)

Titta gärna in på

http://www.fz.se/bloggar/calmar/

när du har lust att öka på dina "nördpoäng". Vi hörs!!

Hälsn
Herr och Fru Vintetjärn