tisdag 12 februari 2008

Högstadiet.

Jag såg precis första avsnittet av klass 9A på svt. Jag börjar inse nu hur det är menat att högstadiet ska vara. Men som det i nästan alla fall aldrig är. Lärarna pratade om att stärka elevernas självkänsla.. jag kan säga till 100% att det känns som om det var tänkt tvärtom på min högstadieskola.
Shit alltså.. jag vet inte om jag hela tiden försöker hitta någon/något att skylla min dåliga högstadietid på. Vissa saker har säkerligen bidragit men man har alltid ett val. "Nu är jag här, jag kan väl försöka göra det bästa av det." Fast det stämmer inte riktigt in på vart jag befinner mig i nuläget av mitt liv.
Men det tar jag en annan gång..
Jag kan säga att allt blir inte alltid som man har tänkt sig.

Godnatt

//U

3 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Hur blev det med din flytt till Uppsala. Hörde några rykten om en sådan..

Anonym sa...

Jaadu, jag kom dit och kände att det inte kändes rätt just nu. Är hemma i Lidköping igen. Men ska upp och hämta mina grejer snart../U

Mattias Hermansson sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men något blir det alltid..