måndag 28 januari 2008

Pedometer!

Ja, en pedometer är alltså en stegräknare med ett finare ord. Pedo betyder ju fot, vilket man kanske kan räkna ut efter ordet pedikyr=fotbehandling.

Så, jag har försökt att komma över den där 12000 stegsgrejen under veckan som gått, men det var inte förräns igår som jag kom över den. Men då hade jag varit ute och gått i 3 timmar sammanlagt innan jag kom till 11340 steg. Och då var klockan bara fyra på eftermiddagen.

Herr von H. kom förbi senare på kvällen och jag hade bakat en kladdkaka. Vi kollade på Chicago och åt den fantastiskt goda kladdkakan. När vi hade kollat färdigt på filmen gick vi ut på promenad igen... Vi gick och pratade och han försökte skrämma mig eftersom jag är mörkrädd..
Men men, vi kom till en lekplats och jag blev smått förvånad över hur kul det var. Vi klättrade och åkte rutschkana (finns t.o.m bildbevis....).
Sen så kollade jag min pedometer och såg att jag hade gått över 15000 steg.
Så idag kan jag ta det lite lugnare.. Jag borde nog ta det lite lugnt, mitt huvud dunkar just nu..

Jag fick mitt ansökningspapper om studielån från csn idag. Den är ifylld och ska bara läggas på lådan. Allt är färdigt nu inför Uppsala förutom bostad.. (eller kanske inte allt.. men nästan :))
Ja, jag får väl ringa studenthemmet idag igen. Det blir fjärde gången jag pratar med den mannen i sådana fall.

Nej, nu ska jag gå och skriva en inhandlingslista och sedan samla ihop tvätt.
//U

1 kommentar:

Mattias Hermansson sa...

Blir ju trött av o bara läsa om allt promenerande :p