tisdag 22 januari 2008

Uppsala!

Ja, det verkar som att det blir Uppsala för min del.
Jag fick besked från antagningsenheten att jag är antagen, jag kollade på schemana och det verkade ganska soft. Bara eftermiddag och kvällslektioner. Det är nog det som fungerar bäst för mig i och med att man måste läsa en hel del också. Jag tror att jag gör det bäst på dagtid.

Nu måste jag bara få boende också. Jag ringde och pratade med studenthemmet där jag har sökt och de har fått min ansökan men att det tydligen är kö. Det fanns ett rum där jag kunde flytta in den 1:a mars. Det kunde eventuellt finnas ett där jag kunde flytta in den 1:a februari, men den hade de nästan lovat bort men det var inte säkert att den personen skulle ta det. Om den inte skulle ha den så kanske jag kunde få det rummet.
Ojojoj, komplicerat. Men jag vill helst på det studenthemmet.. verkar som ett bra ställe.

Jag blev förvånad för jag läste lite mer om en kurs som jag kom in på och jag tyckte att den verkade väldigt intressant: Världens tillstånd och individens ansvar: att leva inför andras lidande.
Det går ut på att det kommer olika människor som av olika anledningar har haft det jobbigt i sitt liv och vi ska ställa frågor till dem utifrån det material som vi har fått av dem innan lektionstiden. Så det är inga riktiga/vanliga föreläsningar utan det är vi som elever som ska fråga ut personerna.
Intressant med en annorlunda uppläggning.


Ja, idag har jag inte gjort så mycket. Jag har kollat på en del OC avsnitt.. varit ute på en promenad med M. bort till Sjölunda igen. Jag hittade dessutom en stegräknare. Det var ungefär 5000 steg till Sjölunda och tillbaks. Men jag läste att man ska gå 12000 steg per dag för att må bra eller hålla vikten eller vad det nu var...
Hittills så har jag gått 5896 steg idag.. ojojoj.. hur ska detta gå?

Jaja, imorgon ska jag i alla fall till simhallen och träna först och simma lite är det tänkt.
När jag är färdig så ska jag träffa Herr von H. för att fika. Trevligt :)

Sedan vet jag inte vad som händer. Kanske ska ta o beställa kurslitteraturen..