onsdag 7 mars 2012

En månad senare..

(Bild från min fältstudiedag på sjukhuset)

Dags för lite uppdatering sisådär en månad senare..
Vad som har hänt är följande; plugg och tenta. Jag gjorde min första tenta på sjuksköterskeprogrammet för snart två veckor sedan. Tyvärr så har jag inte fått veta resultatet än, men förhoppningsvis kommer det nästa vecka.
I slutet av förra kursen tyckte jag att det skulle bli riktigt intressant med kursen som följde; medicinsk mikrobiologi. Nu när jag läser kursen så tycker jag att det är för många olika begrepp och konstiga namn att hålla reda på. Men, det är ju tre veckor kvar tills jag har tenta på denna kurs så det borde väl gå att få in det :)

Den här fältstudiedagen som jag skrev om i förra inlägget var intressant. Visst, det är inte den avdelningen en nyutexaminerad sjuksköterska kommer på direkt men det var intressant att få vara med och se lite mer. Jag fick vara med och assistera när de skulle sätta kateter, prata på med patienterna, vara med och se när läkarna gjorde ett UKG (ultraljud) på en patients hjärta. Det låter inte som det var så mycket att göra egentligen men det hände alltid någonting där.

Ja, förhoppningsvis ska jag bli lite bättre på att uppdatera igen.

Inga kommentarer: