onsdag 2 november 2011

Resan

(Dragon temple)
(the full-moon festival of Loy Krathong)

Imorgon börjar min resa, en resa som tar över ett dygn. Jag börjar redan klockan 6 på morgonen för att hinna med tåget som ska ta mig till Landvetter, sedan går flyget strax innan tolv. Byte i Amsterdam med 7 timmars väntan och sist byte i Bangkok. Anländer till Chiang Mai på fredag, svensk tid klockan 10 på förmiddagen.
Bilderna ovan hittade jag på nätet, den nedre bilden är från en festival som är i november när det är fullmåne, det är en ljusfestival. Det ser jag fram emot att få se när jag är där!

Nåväl, innan allt detta så måste jag packa färdigt och så skriva färdigt min hemtenta. Fick för övrigt ett A på förra tentan jag gjorde. Den väntade jag läääänge på att få reda på resultatet och hann drömma tre gånger om vilket betyg jag skulle få. Så det känns väldigt skönt att det blev som jag hoppades på i alla fall.

Tillbacka till packning och pluggande med några glassätarpauser :)

Inga kommentarer: