tisdag 1 november 2011

Helgen som var.

Pappas födelsedagstårta
Senaste instrumentet hemma.
Ett minne från Indien.

Denna helgen som var bestod av tårta, musikspelande och högskoleprov. Då hela familjen var samlade och jag precis hade fått hem min ukulele som jag har väntat på i en och en halv månad så provade vi att spela "somewhere over the rainbow" med lite oväntade inslag. Det blev ett projekt av det hela men det var kul att göra något kreativt tillsammans. Lördagen spenderade jag i skolbänken och skrev högskoleprov hela dagen. Det var mäkta jobbigt, särskilt med all matte som jag inte har hållt på med de senaste 7 åren. Men procentuellt sett har jag ökat mitt resultat men det återstår att se när jag får mitt normeringsresultat.
Söndagen blev det tårta, (eftersom jag var ganska trött så köpte vi tårta från rådhuskonditoriet så det blev tyvärr ingen hembakad denna gång) pappa fyllde år igår men vi friade honom på söndagen när alla var samlade. Sedan blev det kvällsjobb för min del.

Anledningen till att jag har med en bild på en kudde från Indien är att idag för ett år sedan påbörjade jag min 5 månaders resa till Indien. Det var väldigt pirrigt och nervöst, jag hade ju aldrig varit borta från min familj under julen och sen att fira jul i ett varmt land där allt julfirande ser helt annorlunda ut var lite märkligt. Men intressant om inte annat.

För er som inte vet så ska jag åka iväg på en resa nu igen. Så snart som på torsdag åker jag till Thailand och är borta i 6 veckor. Jag har inga direkta planer på vad jag ska göra där men det blir roligt och skönt att få komma iväg lite och komma till värmen igen.

Nu väntar kvällsjobb igen!

Inga kommentarer: