måndag 14 april 2008

Uppdateringar

SÅ, nu har jag kommit hem från Malmö. Det känns alltid melankoliskt att fara hem.. särskilt i dessa tider. Att fara från en vår som står i blom och att allt fler knoppar brister ut i blom. En värme som man får vänta ett par veckor på här hemma, familjer som trotsar "kylan" och "svenskheten" och grillar, barn som spelar fotboll på innergården.
Det är Malmö..
Två små kissar som mjauar, jagar bollar & leksaksmöss och krafsar på dörrar.
Kvällar med X-files och te.

Men det är skönt att komma hem.. hem till lugnet. Även om jag gillar Malmö så är det nog på något sätt skönt att veta att det finns tystnad också. Här hemma är det tyst.

I fredags åkte jag till Lund för att träffa en vän.. det blev att jag träffade två vänner och mötte dessutom oplanerat tre vänner där. Trevligt.

I lördags var det målning i syster+makes sovrum. Jag har aldrig målat ett rum förut så det var kul att prova på något nytt, maskera alla lister och kantmåla.. sedan provade jag på att rolla också. Lite svårt när man är så kort som jag, men det gick bra med hjälp av en stol :)

Så, på lördag är det prov som väntar igen. Men den här gången har jag haft ganska mycket mer tid på mig att plugga. Dessutom är ju det här ämnet mer intressant. Människokroppen, förra var om kemi.
Jag lär väl få godkänt iaf.. men om jag pluggar hårt den här veckan så kanske det blir högre betyg!

Nej, nu ska jag sova efter en lång dag på tåg.. måste bara bädda sängen.. *suck*

1 kommentar:

Sessan sa...

Sött säger vi här i solen och värmen, ni har något at se fram emot...
Katterna säger mest Mjauuu!!

Kram/Syster, make pluss två små troll (och så Mario förstås ;)