onsdag 30 april 2008

Körkort!?

Jag har "börjat" komma igång med körkortet nu.. eller vad man nu kan kalla det.
Pappa och jag var på en sån där introduktionskurs för att få övningsköra hemma. Jag har varit väldigt tveksam tidigare till den kursen, om den gör någon nytta eller om den bara kostar pengar och tid. Visst, det var inte särskilt kul o så. Men jag tror att den gör mer nytta än vad man tror. Det var tex. en del saker som föräldrarna/handledarna inte visste, huruvida man ska blinka i rondeller eller inte.
Jag fick upp känslan och inspirationen igår så idag cyklade jag in till stan och skrev in mig på den andra trafikskolan. Den trafikskola som jag var på igår hade inte ngn teorikurs som började innan sommaren men den andra hade en kurs som började nästa vecka.

Nu väntar jag bara på att få länsstyrelsens godkännande så att jag och pappa kan ut och köra!

Inga kommentarer: