tisdag 3 november 2015

Transition

Av någon anledning hamnade jag här igen. Det var ett tag sen. Snart två år sedan. Jag befinner mig nu snart i slutet på min utbildning. I juni, 2016, kan jag förhoppningsvis titulera mig som legitimerad sjuksköterska.
Till våren väntar 9 veckors praktik samt C-uppsats. Det börjar kännas märkligt att snart lämna den här tillvaron som student och bli yrkesverksam. Det är väl som det kallas en transition - en övergång - till något annat, något nytt.
Anledningen till att jag hamnade här, på bloggen skrivandes ett nytt inlägg kan ju bero på att jag tycker att det är "viktigare" än att läsa just nu. Tanken är att jag ska läsa den här kursen som går nu (ledarskap) och samtidigt plugga till en omtenta i farmakologi som jag ska skriva i början av december. Puh, igår när jag började försöka läsa lite inför farmakologin kände jag att jag kanske tar mig vatten över huvudet. Det finns ju trots allt ett tillfälle till i januari. Men sen insåg jag att jag vill ju faktiskt vara ledig för en gångs skull över jul. Så vi får se hur det går.

För övrigt går L på förskolan och trivs väldigt bra. Han har börjat säga roliga saker helt oväntat, som "ursäkta mig" när han rapade. Eller helt plötsligt när vi sitter och äter skriker han "Eeeemiiiil". För så ropar ju Emils pappa..

Inga kommentarer: