tisdag 10 januari 2012

Flyttning, jobb och Indien.

Nu börjar det närma sig flytt för min del. Jag tänker hela tiden att jag ska gå igenom mina flyttlådor men jag drar mig för att göra det. Eftersom det är så otroligt tråkigt. Nåväl, jag har börjat väldigt smått att ta fram några saker jag ska ha med mig. Men så idag fick jag meddelande om att jag ska jobba tre kvällar i rad. Med början ikväll. Och så är det ju sådär att förmiddagarna försvinner ju fort som attan.. men imorgon minsann så ska jag skärpa mig!

Såg i förrgår på den här sidan att de äntligen har fått in 1,5 kg påsar med chapatimjöl, tidigare har de bara haft minst 10 kg. Så nu har jag beställt en påse med chapatimjöl, hoppas bara att jag kommer ihåg hur man rullar dem. Jag har börjat sakna indisk mat väldigt mycket så tre dagar har det blivit indiskt här hemma, inget avancerat men kryddorna och lite basmat blir det i alla fall.

Har tyvärr ingen bild att bjuda på då min kamera tycks ha gått i ide.. nej, men har inte haft den framme så mycket och har ingen inspiration till att fota heller för den delen.

Nu blir det en kort promenad med Mira och sedan ska jag göra mig i ordning för jobbet!

Inga kommentarer: