fredag 14 oktober 2011

Nyponjakt.

Imorse begav jag mig ut på ett äventyr. Försökte hitta nypon. Jag hittade en jättefin buske med en massa fina nypon, när jag plockat alla som fanns inom mitt räckhåll gick jag vidare för att leta efter fler. Träffade på en granne och pratade om allt möjligt en lång stund, sen fortsatte mitt sökande. Såg några buskar på långt håll och gick ditåt, där var det väldigt mycket buskar. Och som de flesta kanske vet så har nyponbuskar en del taggar. Jag kan säga såhär, mina händer fick sig några rispor och jag fastnade ett antal gånger med mina kläder i taggarna. Nåväl, fick tag på lite nypon men nästa år ska jag gå ut tidigare då de flesta nyponen hade blivit dåliga.
Just nu ligger alla nyponen på en plåt i ugnen och torkas långsamt. Det jag har tänkt göra är nämligen det här. Återkommer senare med resultat. Ikväll väntar Idol, film och Polly med herr Adam.
Önskar er en trevlig helg!

1 kommentar:

Mattias Hermansson sa...

Mm, nyponsoppa är riktigt fina grejer det!!