tisdag 20 maj 2008

Uppdatering

Igår var det sista gången på mitt 10-kort på korpen.. så jag vet inte om jag kommer träna där något mer.. kanske någon enstaka gång vi får se.

Nu är det enda jag har kvar på Naturkunskapen ett prov. Det handlar om genetik och evolution.. man kan säga såhär att det känns som att den som har skrivit kursboken har lagt in sina egna åsikter lite väl mycket men men. Jag får väl svara på frågorna så som det är tänkt att jag ska svara..
En uppgift som ingick i den sista delen var att skriva debattinlägg.. det var ganska intressant... jag funderade en del på vad jag skulle skriva om, det blev om statens rasbiologiska institut och om fjällrävar och lämlar. Eller i huvudsak om lämlar i det andra inlägget.

På torsdag före eller efter körkortsteorilektionen så ska jag boka tid för min första körlektion. Jag har nu bestämt vilken körlärare jag vill ha efter att ha träffat tre stycken. Jag tror att den personen passar mig bäst. Det ska bli spännande med den allra första körlektionen, det känns otroligt nervöst men det kommer nog gå bra.

Just det förra helgen tog jag en tur till Jönköping och hälsade på en vän, det var kul att se henne igen och prata... Fast vi kommer ses snart igen, eller på midsommardagen senast iaf.

Jag och Jo. har pratat lite mer om att resa och har bestämt en vecka som passar båda. Nu ska vi bara leta upp en bra resa till ett rimligt pris också..

Nej, nu ska jag sova och försöka komma upp lite tidigare imorgon och plugga lite inför provet nästa vecka!

Inga kommentarer: