torsdag 10 januari 2008

Första inlägget!

Jaha, det här trodde jag nog inte att jag skulle göra, skaffa en egen blogg.
Men men, nu ska jag berätta om mitt tandläkarbesök...
Det var nämligen 4-6 år sedan jag var hos tandläkaren och nu så fick jag en tid hos en privattandläkare för folktandvården verkar inte fungera särskilt bra.
Jag har vetat om i ungefär ett och ett halvt år att jag har ett hål, men inte känt av det särskilt mkt förrän för några veckor sedan.
Så fick jag komma in o hälsa på tandläkaren som liknande en lite yngre Magnus Härenstam..
Han kollade på tänderna och såg genast mitt hål som vi det här laget är ganska stort.. Han säger; det här måste vi laga! och så frågar han mig om jag vill ha bedövning, haha en ganska självklar fråga! Själva sprutan och sticken gjorde inte ont utan det var mest obehagligt..
Sedan börjar de borra och ha den där sugen och så skvätter det en massa upp på mina glasögon. Ojojoj, jag trodde jag skulle svimma där ett tag. Men jag höll mig vid medvetande.
Sedan säger han att om jag hade väntat en månad till så hade det blivit rotfyllning! Men det kanske blir det iaf... för hålet var så djupt så det låg precis vid nerven.
Men sen så var det färdigt, jag fick gå ut i väntrummet och väntade där på mamma som skulle komma och betala hela kalaset.. Så kom hon och sköterskan kom fram till mig och sa; Nu hade du tur! Du behöver inte betala någonting, det är nytt för i år.
Jag hade trott det skulle gå på 1500-2000 kr för allting.
Men där klarade jag mig.

3 kommentarer:

Mattias Hermansson sa...

Göttans, en annan har så bra tänder så sist jag var hos Tandläkaren(i somras) sa hon att om alla vore som jag skulle hon inte ha något jobb :p

Ulrica sa...

Ojojoj, det låter bra Mattias. Jag får försöka sköta mina tänder lite mer som du gör så ska det nog gå bättre i fortsättningen :)

Mattias Hermansson sa...

Och jag som trodde du var värsta tandskötarfreaket :P